Beeldbellen – tips voor cliënten

Door de coronacrisis kunnen hulpverleners van GGMD niet bij u op bezoek komen (behalve bij medische, psychische of sociale nood). Wij houden graag contact met u via ‘beeldbellen’. Op deze pagina vindt u een aantal tips over hoe u dat het beste kunt doen. 

Beeldbellen is via internet bellen met het beeld van de camera op een smartphone of computer erbij. U kunt dan de hulpverlener van GGMD zien en hij of zij ziet u. Als u dat wenst, is bij dit gesprek ook een schrijftolk of gebarentolk aanwezig. Zo zorgen we voor persoonlijke en makkelijke communicatie.

Tips en informatie over beeldbellen

Wij hebben een document gemaakt over beeldbellen met uw hulpverlener. In dit document vindt u de belangrijkste informatie die u nodig heeft voor het beeldbellen. En u vindt hierin tips, bijvoorbeeld voor een goede verbinding en goed beeld.

Klik op de link om de pdf te downloaden: bit.ly/beeldbellen-ggmd.

Op een later moment zullen we de informatie in dit document ook vertalen naar Nederlandse Gebarentaal.

Direct aan de slag? Kijk hieronder voor de handleiding Microsoft Teams (ook in NGT).

Handleiding Microsoft Teams

GGMD werkt voor beeldbellen met Microsoft Teams. Hoe dat werkt ziet u in de video hieronder (in Nederlandse Gebarentaal, met voice-over en ondertiteling).

U kunt ook de handleiding downloaden in pdf. Deze handleiding bevat plaatjes met een korte uitleg in tekst. In 6 korte stappen leggen we uit hoe je Microsoft Teams gebruikt.

Klik hier om de handleiding in pdf te downloaden. Of klik op de link: bit.ly/teams-ggmd.